OT historicke paralely (8051)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Srpen 20 21:27:54 CEST 2022

Pěkné (BMP i ladění v RAM). :-)

To BMP na ESP32 je fajn nápad.

*******

K tomu zavaděči ve Flash:
Dobrý nápad.
Používal jsem jednou něco podobného, ale v té Flash jsem toho měl víc.
Byly tam rutiny (neměnné, už odladěné), které pak využíval program v RAM.
Do RAM už se to všechno najednou nevešlo.

K tomu STM32F0:
Používám tuhle konstrukci:
     RCC->APB2ENR = RCC_APB2Periph_SYSCFG;     // povol clock pro SYSCFG
- nezbytne pro cteni SYSCFG registru
     if ((u32)pl_reset > 0x1000000) {
         SYSCFG->CFGR1 |= SYSCFG_MemoryRemap_SRAM;     // na adresu
0x00000000 namapuj RAM
     } else {
         SYSCFG->CFGR1 |= SYSCFG_MemoryRemap_Flash;     // na adresu
0x00000000 namapuj Flash
     }

Ta funkce pl_reset () je na začátku aplikačního programu a v ní je tato
konstrukce.

********

Výpočetně náročnější věci jsem už taky občas dělal v C na PC.
Ale protože moje věci většinou dost komunikují s okolím, tak to dneska
spíš dělám na velkém ARMu (STM32F407 nebo F446)
a pak přenesu na cílovou platformu.
Ten velký ARM má hodně paměti, často víc než má cílová platforma
Flash+RAM. Takže mě to neomezuje.
A periferie sice nejsou stejné, ale jsou dost podobné. Takže jejich
kompatibilitu mám (skoro) zajištěnou pomocí maker.

PL