Výstupní proudy u PCF8574

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Čtvrtek Srpen 18 17:48:21 CEST 2022

Zdravím,

potřeboval bych IO expander I2C a kdysi jsem použil PCF8574 a měl u něho
problém s tím, že IO piny v Log1 nebyly schopny dát prakticky žádný proud.

https://www.ti.com/lit/ds/symlink/pcf8574.pdf

Pokoušim se pochopit to z datashetu a je to takové zavádějící. Nikde
není explicitně (nebo to nevidím) jaký je proud v log 1.

parametr Iihl  říká +-400uA, jak +-? Co je tím myšleno?

V tabulce Absolute Maximum Ratings je Ioh=-4mA. Ale 4mA jsem z toho
nedostal.

Graf Figure 8 udává závislost Vcc-Voh na výstupním proudu Isource, z
toho grafu plyne, že  by to nemělo problém dát desítky mA.

A když se dívám na vnitřní zapojení, tak z Vcc na výstup vede proudový
zdroj 100uA (což odpovídá mé zkušenosti), ale taky je tam obtokový
tranzistor  (vlevo vedle zdroje), takže teoreticky by to proud dát mělo
být schopno.

Jak to je a co jsem nepochopil?

Díky

Petr