Adresa RPI serveru

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Srpen 18 08:13:03 CEST 2022

No ved preto som vravel ze popri mDNS aj LLMNR, ktory je microsoftovska
verzia autoDNS a je podporovany od WVista. Tato kombinacia mi fungovala s
dost sirokym spektrom zariadeni, samozrejme vo vsetkych su s tym spojene
nejake muchy (vid .local)

Netusim, ako je LLMNR "server" implementovany na nejakych linuxoidoch.

Vo win v roznych bodoch funguje meno_zariadenia.local aj len samotne
meno_zariadenia. Teda niekedy jedno, niekedy druhe, niekedy oboje, niekedy
nic z toho. Neprisiel som na system, #nejakotofunguje.

wikipedia ma velmi pekny clanok o .local, z ktoreho je dost jasne, aky
priserny bordel to je.

NetBios a spol. je kapitola microsoftovskeho typu #nejakotofunguje_mozno
sama osebe.

wek

----- Original Message ---------------

Subject: Re: Adresa RPI serveru
   From: Pavel Brychta <pavel.brychta na duhasys.eu>
   Date: Thu, 18 Aug 2022 07:18:19 +0200
     To: hw-list na list.hw.cz

mDNS (tedy v Linuxu Avahi) bude ve Windows světě fungovat bez nutnosti
doinstalovávat cokoliv aµ od verze 10. Do té doby se musela
doinstalovávat podpora pro tisk na Apple tiskárnách, která "doplnila"
podporu pro mDNS. V±echny verze Windows ale podporují NBNS (NetBios
Naming Services), který by se do toho RPi měl dostat společně s podporou
SMB.

Pavel Brychta