Re: ponorné čerpadlo

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Středa Srpen 17 12:31:35 CEST 2022

Ahoj,

tak to je mazec. Je pravda, že jsem jej měl taky a odešlo opravdu brzo. Nahradil jsem ho čínským co má rotor z jednoho magnetu a to je tam už minimálně dvakrát déle.
Jo a je přímo připojené na solár, takže teď cáká většinu dne. Prostě vodotrysk v zahradní napáječce pro ptáky.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Komu: konfera <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 17. 8. 2022 12:24:37
Předmět: ponorné čerpadlo

    Dobrý den,

    po necelých dvou letech mi odešlo
        ponorné čerpadýlko

    https://www.svetkaravanu.cz/ponorne-cerpadlo-comet-elegant-12-v-10-lmin-05-baru

    tak, že někdy po zapnutí začalo
        pískat ložisko a někdy se čerpadlo rozeběhlo, až když jsem
        pohnul vrtulkou. Byl jsem byl zvědavý, jak je to udělané uvnitř.
        Čekal jsem bezkomutátorový motor s halovkama a s magnetem na
        rotoru, jak je to běžné u motorů ve větrákách a stator s
        napojením šňůry zalitý nějakou hmotou. Rozřezal jsem plastový
        obal.

    https://vaelektronik.cz/fotky/cerp1.jpg

    https://vaelektronik.cz/fotky/cerp2.jpg

    Nestačil jsem se divit, je v tom
        běžný komutátorový motorek potopený ve vodě. Pak ale nechápu,
        proč tam mají omezenou déklu souvislého chodu na 15 minut a
        dalších 15 minut chlazení. Přece ve vodě se to nemůže přehřát.
        Přítelkyně to měla v bazénku, ze kterého hadicí zalívá a někdy
        než obejde zahradu, jí to trvá i přes půl hodiny. Podle
        katalogového listu je to německý výrobek, to se teda Němci moc
        nepředvedli. Nejspíš to teda jen přebalují z čínských
        krabiček... Kdyby měli aspoň  tu vrtulku líp vytvarovanou, jako
        to bývá v moderních topenářských oběhovkách, mohlo to mít možná
        o dost vyšší účinnost.

    Anděl