Re: USB nabíječky

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Srpen 15 22:45:28 CEST 2022

Tak to vypadá jako další ukázka toho, jak si reálný život vždy svou
cestu najde.
Vymyslí se na to komplikovaný vědecký postup, jak dodatečným drátem
zdroj řídit.
Ale v praxi na to pak výrobci kašlou a použijou jednoduchou metodu
pomocí nějakých odporů a stabilizátoru.

Je to podobné jako s původním návrhem napájení přes USB.
Taky bylo vědecky vymyšleno, jak host dodá jen 100mA a víc až po enumeraci.
A reálný život? Prakticky všichni tam fláknou maximálně nějaký
polyswitch a je vyřešeno.
A dneska už na to mnoho zařízení rovnou spoléhá.

Nebo třeba překombinovaný návrh IPv6. Opět ukázka overengineeringu, díky
kterému trvá přechod neskutečně dlouho a je bolestivý.
Přitom velkou část vlastností stejně v praxi nikdo nepoužívá.

PL