Re: USB nabíječky

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Srpen 14 20:21:26 CEST 2022

Zrovna u těchto odkazovaných nabíječek mi to připadá celkem snadné.
Připojím mobil do první díry z jedné strany a pak do první z druhé
strany a hned vím.

Připomnělo mi to ale nedávné vlákno, které tady nedávno šlo o řízení USB
nabíječek.
Pan wek to tady pěkně popsal. Podivoval jsem tehdy nad tím, že pro to
řízení udělali dodatečné dráty.
Ale smířil jsem se s tím, že to někdo vymyslel takhle divně.

Nojo, ale teď mi došlo, že ono je to možná i trochu jinak.
Na těch odkazech co tu poslal pan Fučík mi došlo, že i moje originální
nabíječka Samsung má na sobě běžný 4-drátový konektor USB-A.
A nabíjí rychle (9V/1.5A). Samozřejmě až po nějaké domluvě s telefonem.

Tak buď to jede skutečně běžným datovým provozem po USB.
Nebo že by nabíječka i mobil změnili význam vodičů a po drátech D+ a D-
místo toho poslali nějaké ty speciální linky navíc?
Zkusil jsem to i s běžným kabelem USB-A/USB-C, abych vyloučil, že
originální kabel k nabíječce je nějaký speciál.
Mám to připojené přes USB měřák, takže vidím, že tam opravdu jede cca 9V
a 1.5A.

PL