USB nabíječky

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Srpen 14 19:24:39 CEST 2022

Ahoj vespolek,

pokouším se pochopit čínský marketing od USB nabíječek.

Mám tu třeba tento příklad:
https://www.aliexpress.com/item/4001095123341.html
Na třetím obrázku je popis, že první konektor má výstup 5V/3A, 9V/2,
12V/1.5A. Druhý až čtvrtý mají 5V/3.1A.

A teď moje nejasnosti. Jak se pozná první port? je to ten dole, nebo
nahoře? A jak se pozná, jaké se použije napětí? To tam jsou někde zašité
ty PD dráty?

Pak tu máme druhý případ:
https://www.aliexpress.com/item/1005004532754806.html
Tam je jeden USB-C konektor označený PD 20W, druhý je označený PD 15W.
Tři (zelené) USB-A označené 3,1A. Poslední USB-A je označen QC3.0.

Tady odhaduji, že ty dva USB-C porty mi dají podle PD požadavku 20
respektive 15W, ale odhadem ne současně, protože celá nabíječka je max
33W (viz poslední obrázek). Také bych čekal, že zelené porty sdílí 15W s
PD 15W. Co ale nechápu je port QC3.0?
Je možné, že se jedná o Quick Charge?
https://en.wikipedia.org/wiki/Quick_Charge
Netušíte, jaká je reálná podpora?