Re: Arduino Nano - napájení přes 3V3 pin

Martin Locker locker na vosrk.cz
Pátek Srpen 12 11:47:51 CEST 2022

Arduino Nano je standardně pětivoltové tj. napájení je 5V (na jednom obrázku je dokonce vidět, že stabilizátor je 5V). Ty 3V3 jsou tam vyvedeny jen mimochodem (výstup z převodníku USB), nenapájí mikrokontroler.
Pokud potřebujete napájet 3V3, tak je potřeba najít si Arduino na 3,3V. Některé klony takové jsou.

Martin L.

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Jan Půhoný (konference na puhy.cz)
Datum: 12/08/2022 11:32
Příjemce: HW-news (hw-list na list.hw.cz)
Předmět: Arduino Nano - napájení přes 3V3 pin

Dobré dopoledne,

chtěl jsem napájet arduino nano přímo přes 3V3 pin, abych obešel ten lineární stabilizátor na desce a ono mi to nefunguje.

Mám tyto čínské klony:

https://www.puhy.cz/temp/anano.png

Obě verze se po připojení napájení 3V3 na 3V3 pin nerozjedou. Co je potřeba udělat? Odpájet stabilizátor? Nemáte s tím někdo zkušenost?

Jde mi o to, aby to bylo v aplikaci napájeno přímo 3V3 ale zároveň bylo možné připojit USB a programovat.

Mám před tím měnič s MC34063 právě na 3V3, musím to ještě oddělovat diodou od toho Arduina?

Díky,

Honza Půhoný