Re: Pájecí hroty T12 pro Hakko pera

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Srpen 11 23:35:25 CEST 2022

Měl jsem těch ruček v ruce několik. Podle mě je nejlepší ten typ s
nápisem 9501 (ale samozřejmě se dělá i s mnoha jinými nápisy).
https://ae01.alicdn.com/kf/Hcd5b85c2c8dd40a8820f70e28b06aa2az.jpg
Má malou vzdálenost mezi úchopem a špičkou hrotu, tak nepřenáší tolik
třes rukou.
Výměna za tepla jen vytažením a zasunutím je příjemná a praktická.

Mám KSGER. Chtěl jsem cíleně toto, i když byl dražší než Quicko.
Jednak proto že má 5-drátovou ručku.
Ale taky proto, že KSGER tam má procesor STM32F103 a existuje pro to i
otevřený firmware.
Quicko mělo dřív procesor STC. Dneska nevím.

Ty 4-drátové ručky nechápu. Dělat přesnou páječku bez kompenzace
studeného konce, to mi moc smysl nedává.
Kdyby šlo jen o teplotu místnosti, tak budiž. Ale v té páječce se ten
studený konec dost ohřívá i provozem.
Takže za mě - určitě 5-drát.

Co bych pro změnu klidně oželel je to otřesové čidlo. Takže kdybych měl
jen 4 dráty, tak raději vyhodím čidlo a zapojím termistor.
Mě to číslo spíš prudí, než že by mi pomáhalo. Dost často chci páječku
odložit a stáhnout teplotu (otočením čudlíku).
Jenže pak položím trochu rychleji na stůl třeba kleště, stůl se zachvěje
a páječka ve stojánku okamžitě startuje.
Takže mně osobně by víc vyhovoval režim snadného usínání a probouzení na
explicitní pokyn čudlíkem.

Tu T12 mám s  napájením 24V.
Mám i T12 s regulátorem v ručce. Taky na 24V.
Celkem to jde, i když ta s regulátorem v krabičce mi připadá trochu líp
regulovaná. Možná je to ale jen placebo, že musí být lepší, když stála
3x tolik.
Ta s regulátorem v ručce má převlečnou matici. A je to docela otrava.
Dobrovolně bych si už nic s převlečnou maticí nekoupil (ta integrovaná
se jiná nedělá).

T12 celkově je super věc, řekl bych.

PL