OT: Elektroměrový rozvaděč a případná fotovoltaika.

Martin Hanek martin na hanek.net
Středa Srpen 10 22:33:54 CEST 2022

Dobrý večer,
ve starém domě mám elektroměr umístěný na elektroměrové desce na chodbě
v 1. patře domu. Aktuálně je tam 3f jedno-sazbový elektroměr, deska má
možnost osazení HDO.
Pro tepelné čerpadlo je třeba dvou-sazbový elektroměr + HDO, obojí by se
na tu desku dalo namontovat. EG.D mi napsali, že bych nachystal elměr.
rozvaděč s revizní zprávou a po splnění podmínek není problém.
Kdybych chtěl časem třeba připojit pár panelů fotovoltaiky, tak už si
nejsem jistý, co by bylo potřeba. Nechtěli by ten třeba rozvaděč dát vně
domu? Nebo se tam musí přidat nějaký další rozvaděč?

Abych tomu předešel, říkal jsem si, že dám elměr. rozvaděč vně domu už
teď, od něj povede hlavní kabel (+kabel od HDO) do domovního rozvaděče s
jističi.
Otázka zní, jestli mám nějak řešit velikost a drátování elektroměrového
rozvaděče už teď, když nevím, jestli tam ta fotovoltaika vůbec bude?
Nebo se to případně v budoucnu "nějak udělá", tedy zadrátuje a připojí
beze změny nebo výměny elměr. rozvaděče?

Našel jsem třeba tyto:
https://www.kvelektro.cz/elektromerovy-rozvadec-dck-er212-nvp7p-250-sedy-pro-cez-egd-e-on-p1216574
https://www.kvelektro.cz/elektromerovy-rozvadec-dck-er212-nvp7p-c-sedy-pro-cez-egd-e-on-p1207896
a pro fotovoltaiku: