Re: OT Elektrokoloběžky

ajtservis info na ajtservis.cz
Středa Srpen 10 16:07:05 CEST 2022


jen info. v nekterem z poslednich dtestu je i prevzaty test kolobezek z 
nemecka. mimochodem tam maji na kolobezky i legislativu, ne tu anarchii 
jako u nas. je to prave o konstrukci, brzdach atd. zajimave tam bylo, ze 
by jednoznacne vyhral jedem model, ale propadl na rozbor fuj veci v 
rukojetich riditek. to je asi posledni co kolobezkarke v praxi ohrozi :-).
tomik.

Dne 10.08.2022 v 15:33 Pavel Hudeček napsal(a):
> Tak jízda do kopce OK, asi trochu lepší než Lime. Na dotyčném svahu "ve 
> Struhách", kde lidé běžně tlačí kola a občas někdo jede na nejpomalejší 
> převod, zpomalila na 11.
> 
> Jízda po "roštové" dlažbě cca stejná jako Lime, tahle má sice trochu 
> vyšší tlumiče, ale kompenzuje se to tím, že je lehčí.
> 
> Horší je, že se pořád samovolně povoloval šroub na nastavení zamknutí 
> "zlomu" řídítek. Ale je tak volný, že se dá doštelovat pouhým 
> přejížděním nehtem. Provizorně opraveno omotáním gumičkou:-)
> 
> Ale ta brzda, to je peklo. Teda jezdit s tím jde, ale nejde si jen tak 
> lehce přibrzdit.
> 
> Takže mám dilema: Buď brždění upravit a přijít o záruku i možnost 
> vrácení, nebo koloběžku vrátit a jinou si nekoupit, protože není jiná 
> srovnatelně odporužená.
> 
> PH
> 
> Dne 09.08.2022 v 16:11 Pavel Hudeček napsal(a):
>> Tak už ji mám.
>> Jezdí dobře, akorát hrozně brzy zapíná tempomat a pak prostě jede 
>> sama. To mě dost mátlo, ale šel deaktivovat. Akcelerace se plynule 
>> řídí hloubkou stisku páčky.
>>
>> Horší je brždění, má přední mechanickou a zadní elektrickou brzdu. 
>> Jenže ta elektrická se ovládá jen on/off a brzdí nepříjemně silně. Obě 
>> se ovládají společnou páčkou, která nejdřív zapne elektrickou. V 
>> podstatě se teď bojím brzdit. Zatím jsem jel po rovině, tak stačilo 
>> nechat dojet setrvačností a pak seskočit. Jednou se mi do toho ale 
>> připlet i ten tempomat a tak se mě koloběžka snažila táhnotut za sebou:-)
>> Má to 3 režimy rychlosti, do 6, 20 a 25. Tak doufám, že když před 
>> jízdou z kopce zapnu těch 6, bude to přiměřeně brzdit samo, jinak teda 
>> nevim... Ale vypadá to, že tlačítko od elektrický brzdy půjde vyndat, 
>> tak bych si na něj vytisk druhou páčku.
>>
>> Odpružení vypadá, že je snad i lepší než má Lime, ale ještě jsem 
>> nezkoušel hlavní test - "dírkovanou" dlažbu tady na parkovišti. To byl 
>> v posledních dnech vždy nejintenzivnější zážitek z celé cesty. Na Lime 
>> se mi osvědčilo co nejrychleji zrychlit tak, aby se už nestíhala třást:-)
>>
>> Teď na cestě domů se uvidí, jak zvládne jízdu do kopce...
>>
>> PH
>>
>> Dne 06.08.2022 v 12:15 Aleš Filip napsal(a):
>>>
>>> Dobrý den,
>>>
>>> Když to srovnám s mojí Xiaomi Scooter 3:
>>> Baterka přibližně stejná kapacita, při mých 95Kg na tom ujedu 22km, 
>>> ale trochu jsem poladil fw. Vzhledem k tomu, že to používám jako 
>>> dopravní prostředek, nepotřebuju na tom závodit. Většinou na tom 
>>> jezdím 4,5km do hospody, a zpátky. Proud při jízdě jsem nechal, ale 
>>> snížil jsem proud při brždění, takže většina brždění je na zadní 
>>> kotoučovce. Snížil jsem i akceleraci, nepotřebuju zrychlení za 3s na 
>>> 100. Vypnul jsem rekuperaci, protože zisk z ní je menší, než potom 
>>> akcelerace na původní rychlost.
>>> Zvednul jsem rychlost z 25km/h na 33km/h. Těch 25 je docela málo, a 
>>> 33 je tak akorát. Gumy je potřeba foukat na 5-6atm, aby to mělo menší 
>>> odpor, a prý dochází i méně k defektům.
>>> Odpružení nemá, a je to docela dost velký minus. Stačí jet jenom po 
>>> hrubém asfaltu (takový úsek tady jedem mám), a musím tam jet tak 
>>> 15km/h, jinak bych si vyrazil zuby o sebe :-(
>>>
>>> Předpokládám, že ta Aprilia bude jezdit asi stejně.
>>>
>>> S pozdravem,
>>> -- 
>>>   Aleš Filip
>>>   Kutná Hora
>>>   http://xanadu.khnet.info
>>> Dne 05.08.2022 v 18:01 Pavel Hudeček napsal(a):
>>>> Vycházel jsem z toho, že moje typická jízda má 4 km a baterce můžu 
>>>> kdyžtak dobastlit rozšíření.
>>>>
>>>> Naopak upgrade neodpružené na odpruženou je dost nereálný a 
>>>> odpruženého jsem nic jiného v kategorii "ještě ne motorka" nenašel. 
>>>> Přičemž neodpružená by byla pro mě nepoužitelná.
>>>>
>>>> Uvidím v úterý, až ji dodají...
>>>> V nejhorším aspoň doufám, že na ní půjde dojet do jejich obchodu a 
>>>> vrátit:-)
>>>>
>>>> PH
>>>>
>>>> Dne 05.08.2022 v 17:44 Jan Kuba napsal(a):
>>>>> Píšou u ní až 25km dojezd. Reálně a s cyklem 20-80 procent nabíjení 
>>>>> to tedy bude tak 15km možná méně.  Vycházím z praktického testu u 
>>>>> Esr1, kde to bylo 12km na plné nabití, městský provoz. To je pro 
>>>>> mne byť bydlím v  malém 25000 obyv. městě málo. Přesněji řečeno 
>>>>> odhadem každá 5 jízda je víc než 15 km. (město, chalupa a z5 s tím, 
>>>>> že těžko dobiju kvůli času). Ale to je dost individuální. Já pokud 
>>>>> bych dopředu věděl, že najezdím za ten den víc než 15 km, skočím 
>>>>> ráno na motorku...
>>>>>
>>>>> pátek 5. srpna 2022 Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz> napsal(a):
>>>>>
>>>>>     Před chvílí jsem v Electrowordu koupil tu Aprilia ESR2 za 15k.
>>>>>     Tak uvidím jakého využití dosáhnu:-)
>>>>>
>>>>>     PH
>>>>>
>>>>>     Dne 05.08.2022 v 16:11 Jan Kuba napsal(a):
>>>>>>     Tak mám také elektroskútr a podobné zkušenosti.
>>>>>>     Za 2 roky  jsem najezdil asi 50 km...
>>>>>>     Ano, plus je v tom horku cestování po městě určitě mnohem
>>>>>>     lepší než v autě.
>>>>>>     Nechá se to tlačit po chodníku ( stejně jako moto do 50cm3)
>>>>>>     přejít přechod, podchod a nikdo si vás ani nevšimne.
>>>>>>
>>>>>>     Ale také jsem zažil, že se mi to vybilo 4 km od chalupy. 
>>>>>>     Prostě mi ta elektrika nesedla.
>>>>>>     Tak jsem si pořídil klasický skútr 50cm3.Piaggio..nemusím u
>>>>>>     toho přemýšlet, plánovat atd...
>>>>>>     Do města je to mnohem lepší než motorka a v podstatě na tom
>>>>>>     jezdím furt, protože se dostanu všude za zlomek času než autem.
>>>>>>     Pro mě je obrovská přidaná hodnota v tom, že z toho můžu
>>>>>>     sesednout, a se zhasnutým motorem
>>>>>>      protlačit to legálně pár metrů např. úsekem se zákazem vjezdu
>>>>>>     nebo po chodníku místo toho abych to 3 km objížděl.
>>>>>>
>>>>>>     E-scooter stojí v garáži, kdyby někdo měl zájem je na prodej.
>>>>>>     Samozřejmě jsou už v háji baterie , 4x olovo 12V/30Ah, chtělo
>>>>>>     by to předělat na Li-xxx a odlehčit to tím zásadně.
>>>>>>     S tím olovem to má okolo 130kg
>>>>>>     Jedná se o BENZHOU YY7QTD-25   celkový nájezd je cca 250km
>>>>>>
>>>>>>     pá 5. 8. 2022 v 12:04 odesílatel Zdeněk Aster
>>>>>>     <zdenek.aster na seznam.cz> napsal:
>>>>>>
>>>>>>         Asi bych zkusil vypočítat, cenu koloběžky + nabíjení, a
>>>>>>         proti tomu
>>>>>>         půjčovné co platíte,
>>>>>>         no a podle toho na kolik roků to bude stačit by se dalo
>>>>>>         usoudit jestli
>>>>>>         se to .
>>>>>>
>>>>>>         Mám elektroskútr asi 11let a stím jak s ním jezdím málo se
>>>>>>         to fakt
>>>>>>         nevyplatí místo toho bych
>>>>>>         mohl jezdit autem se spotřebou třeba 40litrů na 100km......
>>>>>>         Ale má to jiné plus v těchto vedrech je na tom přříjemně a
>>>>>>         všude se s
>>>>>>         tím dá parkovat narozdíl
>>>>>>         od auta... Jen se s tím blbě převáží třeba žebřík :-)
>>>>>>
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 

-- 
AJT SERVIS s.r.o.

Oparno 65
Velemín

ICO:04203879
DIC:CZ04203879

email:
info na ajtservis.cz

tel.
777 584 558


Další informace o konferenci Hw-list