Re: Tranzistorová "mikrovlnka" s nižší f (puška na drony)

Milan Kovář mkovarhw na seznam.cz
Středa Srpen 10 13:27:36 CEST 2022

*http://fyzweb.cz/clanky/index.php?id=44
*

*frekvence mikrovln*(asi 2,45 GHz)*je stejná jako vlastní frekvence kmitání dipólů vody*. Dochází zde tedy k
jevu/rezonance/, který určitě používáte při rozhoupávání houpačky. (I těžkou houpačku snadno rozhoupete, pokud se
přizpůsobíte její vlastní frekvenci a budete do ní strkat v pravidelných intervalech odpovídajících této frekvenci.)
Mikrovlny tedy díky rezonanci nejlépe rozkmitají právě molekuly vody, na jiné molekuly pole příliš nepůsobí.

Milan