Re: puška na drony

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Středa Srpen 10 08:51:00 CEST 2022

Nejake info o ruskych zbraniach na poli radiolektronickeho boja ( aj ked
podla mna minimalne v niektorych veciach nepresne az zavadzajuce ) je napr.
https://www.armadninoviny.cz/ruske-systemy-elektronickeho-boje-1.html

Zisk anteny 30 dB je realny tak pre paraboly, alebo potom pre antenne polia
a tym padom je velmi uzko smerovy.
 30dB je 1000-nasobok.

Ak som spravne pochopil, tak rusia navigaciu + niektore dalsie frekvencie.
Zarusenie navigacie ( GPS, GLONASS, ... ), co je relativne uzke pasmo okolo
1575 MHz zabezpeci, ze dron ( alebo "ina lietajuca vec" ) nevie kde je -
automatika navadzania po naprogramovanej trase, alebo bezpecnostneho
navratu na miesto startu je nepouzitelna
Ak strati povely, resp. detekuje stratu spojenia s riadenim + strati data o
svojej pozicii, tak obycajne maju drony nuzdovy rezim v style
"pomaly klesni, a nejak jemne pristan, aby si sa podla moznosti nerozbil"
To na vacsie vzdialenosti obyvajne znamena, ze ak dron klesne niekam do
porasu, alebo za prekazky, tak sa stazi, alebo uplne prerusi komunikacia s
riadenim aj bez rusenia.
Cim vyssia frekvencia, tym sa radiove vlny spravaju viacej ako svetlo (
prekazky robia radiove tiene )

Dalsie navadzanie je mozne systemom  rucne riadenie + vizual
Ak sa vyradi vizual - obsluha riadenia "oslepne" a nie je schopna riadit
napr. podla terenu.
To rovnako nemusi byt velky problem -> ak sa nevysiela s rozprestretym
spektrom, ale video ide na jednom kanali -> staci detekovat na ktorom a
vysielat rusenie presne tam.

Na puske aktivne chladenie, takze predpokladam, ze vykon bude niekde na
urovni desiatok wattov. ( Stovky wattov by boli asi casovo obmedzene na cas
max v minutach )
Kolko (casovo) udrzite zpnuty elektricky varic - (male platnicky su okolo
1kW) v rukach, ked nan budete fukat podobnym ventilatorom ?

Krasucha je prave ten system, ked sa vysiela/rusi  "hrubou silou" a
smerovymi parabolami.  Zdroj rusenia je viditelny, ako keby ste v noci
zapli par kW reflektor na vyhladavanie lietadiel, alebo laser nad mestom.
Je to malina pre napr. AGM-88 HARM, alebo ine rakety na podobny ucel,
(nezavisle od statu, alebo vyrobcu)

"Protidronova puska" je pomocka, ale je to na urovni - najskor dron okom
najdi a potom nan namier... a to moze byt neskoro.

Dodo

ut 9. 8. 2022 o 13:12 Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz> napísal(a):