RE: Ohřev solárních panelů

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Pondělí Srpen 1 14:20:26 CEST 2022

Existují step up MPPT

https://www.aliexpress.com/item/32950498508.html?sku_id=66270637630

ale kdo ví jak to funguje

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Martin Záruba
Sent: pondělí 1. srpna 2022 12:07
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Ohřev solárních panelů

Šlo a i jsem to zkoušel. Efekt je diskutabilní. Výkon opravdu trošku
stoupne, ale přidat jeden panel vyjde určitě levněji.

Já mám jiný problém. Mám panely, které mají 40V, dva ve stringu, takže 80V
jde na MPPT nabíječ, který z toho dělá napětí pro 18x LiFePo, tedy něco mezi
55 až 62 V. To funguje velmi dobře, rozdíl napětí není moc velký, takže
nabíječ skoro nehřeje i při 50A do baterek. (204Ah, takže se jim to líbí).

Jenže já bych potřeboval do toho přidat jeden panel samostatně. Asi nebude
nikdy dávat víc, než 400W (450Wp). Ale jak co nejrozumněji z toho udělat buď
těch 80V nebo ještě lépe 55-62V pro baterky? Asi to nutně nemusí být MPPT,
kdyby to na vstupu drželo cca 38V, tak to bude celkem v pohodě. Stále se
bráním tomu stavět kvůli tomu stepup, nejraději bych nějaký upravil, aby
reguloval podle napětí na vstupu a ne na výstupu.
Nenapadá Vás, co koupit a upravit?

Martin Záruba