Re: Ohřev solárních panelů

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Srpen 1 12:06:59 CEST 2022

Šlo a i jsem to zkoušel. Efekt je diskutabilní. Výkon opravdu trošku
stoupne, ale přidat jeden panel vyjde určitě levněji.

Já mám jiný problém. Mám panely, které mají 40V, dva ve stringu, takže
80V jde na MPPT nabíječ, který z toho dělá napětí pro 18x LiFePo, tedy
něco mezi 55 až 62 V. To funguje velmi dobře, rozdíl napětí není moc
velký, takže nabíječ skoro nehřeje i při 50A do baterek. (204Ah, takže
se jim to líbí).

Jenže já bych potřeboval do toho přidat jeden panel samostatně. Asi
nebude nikdy dávat víc, než 400W (450Wp). Ale jak co nejrozumněji z toho
udělat buď těch 80V nebo ještě lépe 55-62V pro baterky? Asi to nutně
nemusí být MPPT, kdyby to na vstupu drželo cca 38V, tak to bude celkem v
pohodě. Stále se bráním tomu stavět kvůli tomu stepup, nejraději bych
nějaký upravil, aby reguloval podle napětí na vstupu a ne na výstupu.
Nenapadá Vás, co koupit a upravit?

Martin Záruba