Re: OT: Lepení hliníku

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Srpen 1 02:13:17 CEST 2022

Dne 1.8.2022 v 0:09 Vladimír napsal(a):
> Nechci o něčem přesvědčovat, ale sleduji debatu a nějak mi to "neladí" s
> mojí zkušeností. Dělal jsem podobně velký kryt na terasu, z palubek,
> také jsem ho chtěl (jednou za rok) zvednout kvůli nátěru, a musel jsem
> ho rozdělit na dva. A i ty je pro dva lidi problém zvednout. Píšete, že
> jen desky mají cca 120 kg + konstrukce, to je 150 kg. Navíc se mi zdají
> ty Al profily docela slabé na to, že je to pochozí. Já bych to rozdělil
> na tři stejné díly 200x116 cm, každý se čtyřmi 2m Al jekly. To už ve
> dvou lidech snadno zvednete a nikdo se tam nepropadne. Prkna 116 cm
> [...]

Dobrý den,

ten Al profil jsem zvolil jako nástřel podle Al podkladových hranolů v
Hornbachu :-) Tady počítám s korekcí podle rady zkušenějších. Pružinu
jsem měl na fakultě v r. 1980, takže nějaký seriozní výpočet tuhosti
konstrukce nemám šanci provést.

Uvažoval jsem i o děleném krytu, ale mám trochu obavu z různého průhybu
při zatížení (počítá se s tím, že se u jezírka budou povalovat různé
váhové kategorie), takže molo z jednoho dílu bude kompaktnější, navíc se
ty terasová prkna budou podílet na výsledné tuhosti (je to sibiřský
modřín 142x27 mm).

To zvedání jsem vůbec neplánoval ručně, chtěl jsem použít lineární el.
pohon (viz doporučení p. Šimka), ale p. Mádr mi s hrazdou a vrátkem
nasadil brouka do škopku :-) Každopádně by to bylo více bombenfest a
idiotensicher pro případ poruchy nebo nekvalifikované manipulace (budou
se mi tam hemžit vnučky předškolního věku s enormním zájmem o cokoli, co
hrozí nebezpečným úrazem :-D). Manipulace bude o něco pracnější, ale
jednou měsíčně to snad přežiju.

Díky všem za odpovědi

jf