Emulace Mifare karty na Android

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Středa Duben 27 07:27:32 CEST 2022

UID je číslo. Na klasickém klíči máte vypilované zoubky. Ty zoubky si
také lze představit jako číslo. Úroveň bezpečnosti je +- podobná.
Klasický klíč vypiluje kde kdo, UID se dá také okopírovat. K obojímu
potřebujeme fyzický přístup. U mifare si to někdo přečte do 10 cm pokud
máte v peněžence i s něčím jiným, ale zase potřebuje trošku
sofistikovanější nástroj.

Problém chráněných sektorů na kartách je hlavně v disitribuci a masovém
šíření. To vede k tomu, že se nenahrávají do všech čtecích zařízení
unikátní certifikáty pro domácnosti, společnosti, ale používá
přednastavený výrobcem. To může být ještě horší než použití toho UID pro
vlastní zabezpečení. Stačí se podívat do různých debat, které se
zaobírají kopírováním karet.

Jirka