Emulace Mifare karty na Android

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Duben 27 00:38:33 CEST 2022

Povedal by som, ze dost informacii v tomto vlakne je uplne zmatocnych.

Miesat Mifare karty s platobnymi...

Treba si kuknut ISO14443(bezkontaktne karty) a ISO7816(kontaktne pre
uceleny pohlad).

Oboje ma UID (4-7B). To je zrejme to, cim sa otvaraju dvere, alebo v com
spociva identifikacia v modernych dopravnych prostriedkoch.
Hladajte specifikaciu ATR/ATS. A tam to konci..

Mifare, ci 1k, alebo 4k su smartkarty na "jednoduche pouzitie" typu
dopravna karta. Obsahuju blbu pamat rozdelenu na bloky a sektory,
ktorych pouzitie si definuje pouzivatel. Ale pochybujem, ze ten, co
vyraba domacich vratnikov - jemu staci to UID. Tiez nie je pravda, ze
informacie na Mifare nie su chranene. Su na nich vyclenene bloky
obsahujuce A/B kluce. Tie treba najprv nahrat. Nie su bezne vycitatelne,
ale karta podla nich overuje citanie/zapis do ostatnych sektorov (podla
nastavenia - citanie moze byt free, zapis nie). Mifare karty boli svojho
casu hacknute, inac povedane, vykon sucasnej vypoctovej techniky je
dostatony na zistenie klucov hrubou silou v rozumnom case.

Co sa tyka sofistikovanejsich kariet, pre tie su urcene kryptoprocesory
(mal som cest s NXP), v ktorych je java interpreter a mozte si tam
nahrat program (applet), aky chcete. Potom nastavite life-cycle priznak
(v MCU terminologii lock bit) a uz tu kartu mozte len pouzivat.
Neznamena to, ze je read-only. Len ten program  a citlive data v
"crypto" pamati nevycitate. Karta si nadalej vie zapisovat dennik
(journal) apod, ktory viete vycitat. Samozrejme existuju standardy
implementacie pre platobne karty.

miro