Re: Délka prutové antény

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Duben 26 16:09:32 CEST 2022

Hraje tam roli spousty dalších faktorů - kapacita paty , průměr zářiče,
kapacita zářiče  vůči okolí ( karosérii atd... atd.. )
Já mám lambda/4 na autě pro APRS ( 145 MHz)  59 cm.  SWR1,2
A dle "kalkulačky to má být 51 cm.....

Další věc je, že ty antény se dělají dělší , aby bylo možné "stříhat"
Neboli to co je uvedené v papírech je délka, která je mechanická z výroby a
odpovídá nejnižšímu použitelnému kmitočtu + nějaká rezerva.
 Stojím si za tím, že ty marine antény jsou s malými výjimkami lambda/2
protože tam stačí jako protiváha jen ten napaječ.
To samé antény pro AIRband do  různých ultralightu.
Je to tak půl roku, ladil jsem na hasičské tatře v Plzni anténu na nějakých
154 MHz a  v papírech od toho bylo též uvedené
že je to půlka. V patě pak docela veliká špulka jen v sérii se zářičem.
Uřízli jsme 14 cm z původní délky než to začalo ladit...

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

út 26. 4. 2022 v 15:41 odesílatel Tomáš Hamouz <