OT?: Konfigurace IPSec/IKEv2

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Neděle Duben 24 20:06:12 CEST 2022

Dne 24.4.2022 v 19:49 Martin Hanek napsal(a):
> Asi před 3 roky jsem se snažil propojit site-to-site IPSec tunel mezi
> pfSense a Mikrotikem. Strávili jsme nad tím hodně času, člověk znalý
> Mikrotiku s tím zápasil, pak jsme to sice nějak zprovoznili, ale ani
> jsme nevěděli proč to najednou jede. On říkal, že to Mikrotik neměl
> nějak dobře udělané, ani nevím na jaké verzi RouterOS to dělal.
> Tím chci říct, jestli tam nemůžete dát něco jiného, třeba OpenVPN nebo
> Wireguard? Klienti pro Android jsou dobře funkční. Akorát u OpenVPN si
> pamatuji, že nějak neuměli přes UDP, šlo to pouze přes TCP, nevím jak je
> [...]

Dobrý den,

OpenVPN jsem zkoušel ještě před IKEv2, zůstal jsem viset na nestabilitě
spojení, příčinu se mi nepodařilo ani najít ani odstranit. Podle
vyjádření uživatelů, co jsem našel, jde o známý a zatím nevyřešený problém.
Pokud jde o Wireguard, podle všeho jej podporuje až RouterOS od verze 7,
s tou nemám žádnou zkušenost. Provozuji L2TP/IPSec tunel mezi dvěma
Mikrotiky z domu do práce a momentálně si nemůžu dovolit experimenty :-)

Ono to celé souvisí s tím, co jsem tu řešil nedávno - stabilní,
idiotfest a bombendicht spojení Android telefonu s domácí sítí. Bez
problémů používám L2TP/IPSec z vestavěného klienta, ale idiotfest to
určitě není :-) Nepodařilo se mi najít Android klienta, který by uměl
L2TP/IPSec, automatický restart a spolehlivý reconnect po změně
připojení. Měl by to umět OpenVPN pro Android od Arne Schwabe, ale
nepodařilo se mi to oživit. Tak teď zkouším IKEv2/IPSec proti
Strongswanu, zatím rovněž bez úspěchu.
Asi bych zkusil i Wireguard, i když by návrat do původně funkčního stavu
před instalací RouterOS asi nebyl úplně bezbolestný, ale nenašel jsem
vhodného klienta pro Android. U toho, co jsem našel nevím, jestli umí
automatický restart a reconnect.

Díky za odpověď
jf