prevod bin->bcd

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Sobota Duben 23 20:51:22 CEST 2022

Napadá mě využít princip elektromechanické kalkulačky, tedy série čtyř otočných bubínků s dekadickými číslicemi + desetibitová reléová sčítačka se schopností přičítat (odečítat) konstanty 1000, 100, 10 a 1. Bubínky by se elektromechanicky otáčely o jednu pozici vpřed nebo vzad. Zobrazovat by se začalo na nejvyšším řádu otáčením bubínku vpřed a současně odečítáním konstanty, při přetečení krok zpět a přechod na nižší řád. IMHO by to pár desítek relátek spravilo :-)

Aleš Procháska