Re: Který MCU přežije rok ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Duben 22 14:16:24 CEST 2022

[preposielam]

Spomenul som ten RISC-V preto, ze sem tam sa objavi nejaky sum, ze
cosi sa da aj kupit... No a ST, zatial este v dennej tlaci a-la
Hospodarske noviny nepisu, zeby zatvarali elektrotechnicke firmy...
Takze ako tu v konfere zaznelo davnejsie, bude to asi zmena v
dodavatelsko-odberatelskych retazcoch. Otazka teda bude ake je
minimalne mnozstvo, ktore su schopny a ochotny poslat. Samozrejme
bastlici s kusovkami skoncili ako prvi. A potom este ako si spomenul
doprava a colnice a to su problemy navyse. Ja ako bastlic som vsadil
na PIC a dufam, ze svojich 5-10 kuskov vzdy niekde kupim, resp. zacal
som recyklovat vsetky stare mcu.

A.

RISC-V je pekny, ale asi pro bastleni, protoze je v rozvoji. Ty desky a
chipy chapu jako hodne pokusne. Ani pro firmy nejsou chipy napr.
distributor mi odpovedel, ze ST.. nedava zadne terminy ani za rok ci
dva, proste nic. Ohledne baliku z china, ty nyni putuji, pokud putuji,
tak podivne, jak se zaviraji regiony. Mozna, kdyz koupite na aliku, tak
to nepoznate.

Jirka