LED zarovky

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Duben 18 12:00:05 CEST 2022

Souhlas.

Kdysi, tak 2008-2010 jsem ve Farnellu koupil 10W 5500K modulek asi za
200, našrouboval na chladič, přidal velkej elyt, usměrňovač a kapacitní
omezovač proudu, provizorně zavěsil nad umyvadlo místo původní koule, že
to jako zkusím a pak předělám, včetně většího chladiče, protože
"chladič-cpu" z GM za pár korun, je docela horkej... svítí tam dodnes,
často většinu dne. Ale poslední 3 roky uvažuju, že už je krapet
vysvícenej. Jinak první dojem byl, že má úplně super přirozeně
vypadající světlo. Když svítí sluníčko, tak pohled do koupelny vs pohled
do okna jsou velmi blízké.

Poznámka: Tehdy mi tu někdo psal, že je blbost to provozovat na
nominálních 10, když je v DS max 20 W:-)

Pak začaly LED pásky. Do kuchyně šel 5W/m z GESu snad za 400 Kč/m,
napřed do poliček, ten už skoro nesvítí, což ale zrovna tam nevadí.
Později za 300 pod linku, ten svítí dodnes dobře, i když taky znatelně
míň, poslední přibyl z T-LED za 70 Kč, tak kolem 2012? na něm 1 LED
odešla, takže 1 trojice nesvítí, ale to je poznat jen odrazem od hladiny
v hrnci.

Poznámka: Všechny uvedené pásky mají záměrně jen 5 W/m, aby mohly bejt
nalepené přímo na dřevě.

Teď plánuju časem všechno předělat na dvojice pásků cca 5500+2700 K, kdy
se bude barevná teplota plynule měnit v rámci dne. Protože 2700 je ve
dne hrozná vopičárna/hnus a 5500 zas ve 3 v noci cestou na WC hrozně
budí. A ještě uvažuju, že bych použil 10W/m a ty pak živil 5W pro zvýšní
účinnosti i životnosti.

Jo a pak tu mám pár LED žárovek, momentálně 3, všechny jsou filamentky z
Kauflandu v akcích. 1 odešla po snad měsíci, ostatní už taky pár let
fungujou. Jedna je v předsíni, tam se zpravidla svítí většinu dne.

PH