Re: Energetická účinnost/návratnost FVE (bylo: A co vítr? (Bylo: Re: OT Čím topit?))

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Duben 17 15:16:23 CEST 2022

Myslím, že to "rentabilní" dost záleží na tom, jakou cenu má pro
uživatele ta vyrobená energie.
Pokud má pro něho energie i částečně nepredikovatelná a časově omezená
cenu podobnou jako energie stabilní (tedy má pro ni nějaké využití, i
když přijde kdykoli), tak si myslím, že dneska už to rentabilní určitě
je i bez dotací.
Ale je třeba na to mít to správné využití, nebo to umět nějak
akumulovat. A v tom bude asi ten reálný zakopaný pes.

V nějaké továrně (jak bylo zmíněno v dotazu) to možná jde. Fabrika bude
mít asi spotřebu velkou (větší, než umí dodat ten solár), takže ten
solár jen něco přidá.
Pak (kromě víkendů, kdy není spotřeba) asi není problém tu vyrobenou
energii spotřebovat a snížit o to odběr od distributora.

PL