Re: A co vítr? (Bylo: Re: OT Čím topit?)

AZE aze na seznam.cz
Středa Duben 13 07:52:43 CEST 2022

Nějak mě chybí informace o sídle firmy a reference. Naprosto mne odrazují
ekozelené sluníčkářské kecy: "Ekoúspora je revoluční projekt zaměřený na
úsporu energií v domácnosti, bytě, domě či zahradě za pomoci využití
nejnovějších technologií. Na jedné straně snížíte své náklady na komfortní
bydlení, na straně druhé nezatěžujete životní prostředí a planetu škodlivým
CO2, plýtváním vodou, vytápěním, či velkým množstvím odpadů. Šetřit je
moderní. Trend. Celosvětové hnutí. Staňte se součástí velké ekologické
rodiny."
Podle IČ 07834390 sro z roku 2019 s vkladem 1000 Kč (?) a podivnou vazbou na
jiné....
Ani náhodou.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Jiri Foldyna
Sent: Wednesday, April 13, 2022 12:32 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: A co vítr? (Bylo: Re: OT Čím topit?)

Dne 12.4.2022 v 21:16 AZE napsal(a):
> Vyhozené peníze. Tyhle hračky se roztočí při rychlosti větru až nad 5m/s.
> O výkonu se nedá mluvit. Aby to mělo smysl, muselo by to mít vrtuli o
> průměru cca (3-5) nebo víc m/s a muselo by to být nad zemí na kopci ve
> volném prostoru, kde fouká. Rychlost větru pro jmenovitý výkon je tak asi
> (12-15)m/s. Vynásobte 3,6x a máte to v km/h.
> aze

Dobrý večer,

nemáte zkušenost s Savoniovou turbínou?

Na

http://www.ekouspora.cz/vertikalni-vetrna-turbina-makemu-eolo-3kw.html

nabízejí hybridní turbínu Darreius/Savonius (doufám, že jsem to
nezkomolil :-) o výkonu 3kW při 15-20 m/s s rozběhem od 3 m/s vč.
alternátoru a stožáru 130 cm za nějakých 50 kKč.

Výhodou Savoniovy turbíny by měla být nezávislost na směru větru,
přízemní montáž a nízký hluk (soused poblíž provozuje klasický
třírotorový větrník o průměru cca 2m a když už se roztočí - to už musí
celkem fest foukat, tak to dělá docela výživný kravál).

jf