Re: OT Čím topit?

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Úterý Duben 12 09:26:05 CEST 2022

Zdravim,

nemusi to byt extrem od rezani stromu. Drevo se da koupit narezane,
nastipane, jen musite 2 roky susit a prostor na suseni. Max treba 2 dny
prace v roce na prerovnani.  Neda to tolik prace. Samozrejme oproti
plynu musite prikladat a jit rano zatopit, pokud neni automatizace.
Nicmene jako doplnek k plynu ci pokud se odstrihne plyn ci nepujde
elektrina, tak zaloha zatopit v krb. kamnech je k nezaplaceni. Napojit
to na vymenik zas mate zavislost na elektrine.

Jina uroven by byla automatizace toho vytapeni drevem. Co jsem cetl, tak
nemusite rano vstavat, zvlada to samo. Oproti plynu, primotopu, TC to je
samozrejme jinde.

Spis se divim, ze to nejde pres drevoplyn tj. vytapet tak. Kousek dal
budova na drevoplyn  a klasickym plyn potrubim topit. Urcite to nepujde
do soucasnych kotlu si myslim je to preci jenom neco jineho. Stejne jako
ropa neno jako ropa. Ta technologie by k tomu musela byt jina. Prijde mi
to ovsem lepsi nez to premenit na elektrinu pres mechanicky generator,
skladovat v aku a nasledne tim topit. Asi je porad levnejsi ten surovy
plny nez to vyrabet z drevoplyn. I kdyz v Asii se prodavaji vyrobni
stroje el. energie prave na principu vymeny pres drevoplyn a generator.

Jirka