RE: OT Čím topit?

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pondělí Duben 11 13:08:59 CEST 2022

U toho dřeva to beru tak, že je potřeba se zbavit veškeré závislosti na nějakých dodávkách, tedy v podstatě koupit kus lesa. Jinak to dopadne tak, že se začne šroubovat cena a bude reálně hrozit, že si s tím nepomůžu.
Samozřejmě je tam pak riziko, že mi ten les někdo vykácí nebo to nebudu schopen sám zpracovat.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Peter janiš
Sent: Monday, April 11, 2022 12:58 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT Čím topit?

Som v podobnej situácii. Poškulujem po kotli na pelety.
https://www.centrumvytapeni.cz/automaticke-kotle-na-pelety/

Pokiaľ som pochopil, peletky sú z odpadu zo spracovania dreva, tak asi to bude priebežne k dostaniu. Kotol sa dá naládovať a sám si prikladá.
Ale chce to nový komín.

p.j.

po 11. 4. 2022 o 12:05 Tomáš Koželuh <mr.death na ipq.cz <mailto:mr.death na ipq.cz> > napísal(a):

	Kus lesa jde pořád celkem bez problémů koupit. Sice by nebyl za barákem, ale
	o dvě vesnice vedle je třeba zrovna na prodej. Případně není problém koupit
	nějakou zahradu nebo starý sad a vysadit tam rychle rostoucí dřeviny. Jenže
	všechno má svoje pro a proti. Co jsem zatím nastudoval nebo si odsud odnesl
	za informace:
	- FVE nemá v zimě zcela logicky smysl, ale i ta je do budoucna v plánu, v
	létě tím hodně ušetřím na filtraci bazénu a celkově na provozu baráku,
	samozřejmě budu muset spočítat návratnost, jestli to vůbec někdy vyjde
	- TČ je zajímavá možnost a pro můj konkrétní případ ani není tak drahá,
	návratnost cca 5 let při současné ceně plynu, za mě je nejvíce odrazující
	faktor hlučnost a obrovská neznámá je budoucí cena elektřiny
	- plyn jakožto stávající zdroj je těžká neznámá, koncem roku končí fixace
	(měl jsem ji na rok) a mám tušení, že ze stávajících záloh cca 3 tisíce to
	bude dvoj nebo trojnásobek a pak se TČ vyplatí za polovinu až třetinu času,
	pokud cena elektriky nebude kopírovat cenu plynu
	- dřevo je nejlevnější, byť kvalitní kotel je na půlce ceny TČ, les jde
	pořídit (s nějakým vybavením je člověk na ceně realizace TČ), ale člověk
	nemládne, žere to čas a nejspíš to není tak jednoduchý, jak si to
	představuju, navíc to není "automatika", člověk to dřevo musí přikládat, o
	les se aspoň trochu starat, dřevo někde skladovat a vůbec ho dostat dom,
	navíc zas zeleným v Německu může jebnout v palici a za pár let si dřevem
	nezatopím

	Napadá vás ještě nějaká možnost? Jinak jsem zapomněl uvést, že teď je
	spotřeba plynu necelých 15MWh, tj. cca 3,5t dřeva, což jsou cca 4 stromy,
	pokud jsem to dobře přepočítal.
	Každopádně díky všem za podněty, k něčemu se určitě dopracuju.