Kviz na sobotu

balu balu na k-net.fr
Neděle Duben 10 13:01:50 CEST 2022

vyborne, je to presne tak. "Vysokorochlostny" opticky prenos dat.
Zaujimavy je kontext aj technologia. Aj ked sa to zda uplne samozrejme,
v tom case opticke vlakna viacmenej este neexistovali, podobne dobove
pocitace este neboli poprepajane seriovou komunikacnou linkou, ale
sirokymi paralenymi zbernicami.

Vtedy novy Linac2 mal uz plne pocitacove riadenie a 6 dier na fotografii
je pre CAMAC serial highway. Zbernica distribuovaneho riadiaceho
pocitacoveho systemu (dnes by sme pouzili Ethernet) natiahnuta do
injektora na potencial 750 kV. Uz sa mozu pozret aj ostatne fotky v
adresari :-)

https://dvaluch.web.cern.ch/temp/linac2/

Je fascinujuce citat ako to vsetko urobili, v tom case bolo treba
vymyslet vsetky principy a technologiu

https://accelconf.web.cern.ch/l76/papers/e03.pdf

Clanok sa oplati precitat cely. Spominana opticka linka je na Figure 2,
vlavo v strede (Z80 ETH platform at 750 kV)

AD prevodniky este neboli dostatocne vyvinute, musel sa pouzit sample
and hold a po prechode pulzu sa to pomaly prekonvertovalo na digital.

Malo sa o tom vie, ale kapacitny touch screen, jeden z dolezitych
vynalezov ktory dal CERN svetu

https://inis.iaea.org/collection/NCLCollectionStore/_Public/05/103/5103773.pdf?r=1

V tom istom clanku dalsi dolezity milnik, Computer controlled knob.
Mechanicky ovladaci prvok pre digitalne pocitace s riaditelnou silovou
spatnou vazbou, takze operator aj citi co robi. Dalsia vec, ktora ma
zaujala bola citacka kariet pre identifikaciu operatora, ale report ku
nej sa mi nepodarilo najst.

Dalsie milniky ohladom softwaroveho inzinierstva
https://books.google.fr/books?id=CDpCvfUcbGkC&pg=PA790&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false

Zaujimave casy.

b.