Kviz na sobotu

Neděle Duben 10 08:16:35 CEST 2022

On 9 Apr 2022 at 21:19, balu wrote:
> Zdravim osadenstvo,
>
> dostal som barak na EMC laboratorium, dnes som to bol trochu
> zdokumentovat. Je to tato miestnost
>
> http://dvaluch.web.cern.ch/temp/linac2/Linac2a.jpeg
>
> Povodny 750kV Cockroft-Walton linearny urychlovac sluzil od 1978 do
> 1992. Bol nahradeny radio-frequency kvadrupolom. VN zariadenie je v
> muzeu v zahrade
> https://www.radiomuseum.org/museum/ch/cern-exhibitions-meyrin/images/ch_cern_garten
> .jpg

To se mi líbí, jak jste dali šanci vysloužilému zařízení ještě na druhou kariéru.
Báječná prolejzačka pro malé elektrony, které, až vyrostou, najdou zaměstnání v LHC.

> Pri obhliadke haly som nasiel 6 dier cez tienenie
> http://dvaluch.web.cern.ch/temp/linac2/Linac2b.jpeg
>
> Kvizova otazka, na co to bolo? :-)

Příposlech, aby Les Horribles Cernettes při koncertě slyšely, co jde tou trubkou ven
k divákům. Ti dva týpkové jsou zvukaři.

Nebo to bylo na optický přenost dat, aby do místnosti nevedly dráty, po kterých by
výboj mohl utéct ven? Paralelní komunikace přímo napojená na pětistopou páskovou
jednotku. Jen mě mate, že ta šestá dírka (vodící) není menší.
(a ta půlkulatá věc pak tím pádem nejspíš bude bit bucket)

Krásný fotky!

D.O.