Re: filamentové LEDky

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Duben 7 15:21:59 CEST 2022

Vlastně, když nad tím tak přemýšlím. Pokud se budu držet toho, co je na
tom aliexpressu, tak moje představa je, že ten filament obsahuje pouze
diody. Takže pomocí kombinace paralelního a sériového zapojení došli k
tomu, že úbytek je 12V a maximální proud je 45mA. To by teoreticky
znamenalo, že budu potřebovat pro napájení větší napětí, abych měl něco
na rezistor a ještě mi zbylo 12V pro ledky.

Ale možná se pletu, protože tady třeba číňan píše, že stačí připojit dvě
tužkovky: https://www.aliexpress.com/item/1005003784813409.html
A vlastně celkem často v komentářích píšou o připojení na napěťovej zdroj.

Tak nevím, jestli si nemám koupit 9V u tohoto číňana. Tím bych mohl 3V
marnit na odporu a spínacím tranzistoru...
https://www.aliexpress.com/item/1005003879369828.html