Re: OT Výkon jaderného odpadu v ER

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 5 01:33:23 CEST 2022

> Ale do moderních tìžkovodních reaktorù se myslím nikdo moc nehrne.

India.

https://en.wikipedia.org/wiki/IPHWR-700

A asi aj Cina, tam skusaju uplne vsetko.

Ono ti Kanadania su asi podobne zblbnuti ako zvysok zapadneho sveta,
rozumny clovek by nezahodil 50 rokov uspesneho vyvoja.

> Co jste myslel "bezobslužností" ?

Ak tomu dobre rozumiem, ta premisa "mikroreaktorov" stoji a pada na tom, ze
by to mali byt uplne uzavrete dokonale automatizovane jednotky, kde je ako
personal potrebna maximalne tak ostraha, a prinajhorsom nejaky dialkovy
dozor ("modernym" vyrazom IoT jadrova elektraren). S tym, ze raz za N
rokov pride nejaky zeriav a vymeni reaktor ako celok, a po MxN rokoch sa
to cele jednoducho opusti.

No a tam nevidim problem v nejakom principe typu tazka/lahka voda, ale v
tom stade diablov co s tym suvisi.

wek