Re: OT Výkon jaderného odpadu v ČR

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Duben 4 19:32:26 CEST 2022

Ta menší průserovost záření gama je snad dána už i jednotkou Sievert.
Není to fyzikální jednotka, je to jednotka biologického účinku na člověka.
Fyzikální jednotkou je Grey, tedy joule/kg.
Sievert je pak vynásobením Gy krát koeficient průserovosti pro člověka.
A ten je pro gamu 1, pro betu myslím taky, ale pro alfu je 20.
(snad si to ze školy pamatuju dobře a snad se to nezměnilo)

PL