Re: [OT] Tepelné čerpadlo (LNG energeticka bilance)

Sobota Duben 2 15:58:46 CEST 2022

U přítelkyně máme vrt a bohužel v dost blbém podloží, až do 70 m je tam
slínovec a jílovec bez vody. Ten má snad nejhorší tepelnou vodivost.
Takže spíš než ta tepelná setrvačnost se tam uplatňuje tepelný odpor.
Jak se přidá výkon, hned jde teplota trochu dolů. Ve vrtu mám čtyři
teplotní čidla a tak vím, že perfektně funguje jen konec vrtu ve 112
metrech (v 70 metrech je hladina spodní vody). Vypadá to tam na pohyb
spodní vody, protože když na půl dne vypnu topení, teplota s časovou
konstantou cca hodina vyletí z -2 na +7 stupňů. Zajímavé je, že po konci
topné sezóny trvalo do půlky léta, než se teplota dostala z těch +7 na
+11, co měla před začátkem provozu.

Anděl