Re: [OT] Tepelné čerpadlo (LNG energeticka bilance)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Duben 2 14:39:09 CEST 2022

Zvláštní. Já to nijak nezpochybňuju, protože čerpadlo nemám.
Ale přijde mi trochu překvapující, že má zemní kolektor menší tepelnou
kapacitu než ten barák.
Nebo že se z něho nedá odebírat trochu zvýšený odběr. Pak bych jen tak
odhadem řekl, že bude jeho teplosměnná plocha poddimenzovaná.

No - tohle naštěstí u plynu řešit nemusím. Mám omezenou teplotu výstupní
vody na 47C, takže kotel pracuje stále stále s maximální účinností.
Náběhová rampa toho oteplení samozřejmě pak není nijak extra strmá, ale
to je řešeno feed-forwardem. Tedy aplikací regulačního zásahu s předstihem.

PL