Re: [OT] Tepelné čerpadlo (LNG energeticka bilance)

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Duben 2 09:31:53 CEST 2022

Tady je pak otázka, na jak dlouho ti vydrží to "trochu", protože pak
začneš relativně brzo cpát do kolektoru "trochu hodně" studenější vodu,
takže si kolem trubek uděláš studenější kolečko. V průměrné energii je
sice zanedbatelné, ale v oblasti sdílení tepla zase tak moc ne.

Po pravdě, já mám dlouhodobě nejmenší spotřebu elektriky, když nechám
čerpadlo a celou regulaci zaplé celoročně a vůbec mu do toho nemluvím.
Mám z dnešního pohledu velmi starou a primitivní regulaci, ale pořád je
vidět, že tím, že se ten barák naučila za dobu několika let, tak jí to
prostě jde celkem dobře odhadovat. Překvapivě má regulace potřebu si
zatopit třeba už v polovině září, což je pro plynové kotle
nepředstavitelně brzo, ale na konci roku při zúčtování jí to prostě vyjde.