38. rocnik sutaze ZENIT v elektronike

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Duben 2 12:28:45 CEST 2022

> Su na to tri hodiny. Na tri hodiny je tazke vymyslet problem, ktoreho
> riesenie sa neda priamo vygooglit.

Vybral si si robit na tom Zenite nie preto, ze je to lahke, ale preto, lebo
je to tazke.

> Bodovanie nenutilo, ale umoznilo stanovit si priority. Kazdy blok mal
> prideleny pocet bodov a ak si ich chcel ziskat, tak si sa na zaciatku
> venoval tomu, co bolo najlahsie, postavil a pokracoval so zlozitejsim az
> kym nevyprsal cas. Stanovit si priority je tiez dolezita vec, ktoru sa
> treba naucit.

Hm. No ale toto je aspekt, ktory zatial vobec nebol diskutovany. Teda ja
vidim len tie tlacene materialy, neviem, co odznie v ustnych pokynoch; ale
to sutazive decko vo mne by chapalo ulohu, o ktorej je zname, ze je za
danych okolnosti nesplnitelna, len sa ocakava co najvyssi podiel splnenych
ciastkovych uloh, za podraz. Podobne ako za podraz pokladam tu otazku o
strednej hodnote (kde odpoved je trivialna a je obsiahnuta priamo v
otazke). Proste to nie je typ ulohy, ktoru v sutazi ocakavam.

Nevravim, ze to je apriori zle, len ze je to - aspon pre mna - necakany
pohlad.

Ten pohlad sa ale potom da rozvinut aj dalej a vymysliet este zlozitejsia
uloha, kde je ta nesplnitelnost vopred jasna aj sutaziacemu, a vopred je
aj jasne a otvorene povedane, ze sa splnenie neocakava a hodnoti sa
pristup a percento splnenych ciastkovych uloh.

Cize uloha neznie, "zhotovte", ale "zacnite konstruovat".

A tymto sa odrazu aj znizi vyznam toho internetu. Hotove riesenie na
internete neexistuje, a posudit, ci nejaka ciastkova vec sa da copypastnut
resp. co treba upravit, uz nie je trivialne.

A potom sa daju pridat aj dalsie aspekty hodne hodnotenia/bodov, ktore som
uz mozno spominal: odhadnute vyvojove naklady/cas, odhad trhovej hodnoty
(t.j. cena za ktoru sa da takyto produkt predavat). K tomuto by som
vyslovene *pozadoval* pouzit internet...

A co tak ergonomia? Vo svetle prezentovanych rieseni: displej prekryty
kablami? Segmenty na pol kilometra od seba? Tlacitka tak tesne vedla seba,
ze ich nevie poriadne po jednom stlacit ani decko? A co tak
servisovatelnost? (Mimochodom, v tejto suvislosti pripominam, co som
navrhoval pri zrode tej "komplexnej" ulohy: ze jedna z real-world uloh je
aj ozivovanie a servis, takze ako sutazna disciplina by mohlo byt aj, na
realnom jednoduchom vyrobku najst (zamerne urobenu) chybu a opravit.)

Dokonca by sa dalo povedat, ze jedno z validnych a vysoko hodnotenych
vysledkov by mala byt konstrukcia funkcneho "proof-of-concept" prototypu,
ktory vobec nesplna vysledne poziadavky, ale funkcne ilustruje vybrany
aspekt celej ulohy, pricom sutaziaci musi objahit, preco prave tomuto
aspektu sa venoval prednostne (samozrejme k tomu musi mat uz hotovu
celkovu koncepciu, t.j. blokovka, popis funkcie, atd.). Ja viem, potom je
to tazke hodnotit. Odkazujem sa na tu Kennedyho parafrazu hore.

S tym mcu som to myslim uz hovoril - nech si ho donesu, spolu aj so svojim
oblubenym vyvojovym prostredim. Uloha sa da dost lahko postavit tak, aby
to nebola vyhoda. Napriklad by sa dala vyzadovat financna suvaha
zahrnujuca napr. aj potrebu "palit" mcu, udrziavat FW a riesit verzie a
apgrejdy, a v dnesnej dobe aj potrebu ho zohnat :-). Plus ho treba
naprogramovat, co aj s pouzitim pomocok typu Arduino trva obvykle daleko
viac ako si clovek predstavuje. A odrazu f/U prevodnik zobrazujuci na
nejakom lacnom DT830B zacne byt atraktivnou volbou...

> Mozno nie je vsetkym casom koniec, mozeme skusit revidovanu ulohu.
> Pomozes nam s formulaciou problemu.

Nie. Len ho ofrflem.

> Preberieme to znova na zasadani Patronskeho elektronickeho komitetu,
> pocas podujatia padlo niekolko zaujimavych a prevratnych navrhov, ktore
> treba zdokumentovat v karentovanom zurnale kategorie C (Patronske
> elektronicke analy).

Tak tam vidim dalsie problemy: ziskat ISIN, a aktivne sa branit tomu, aby
sa obsahom preradil do kategorie B ci nedajboze A.

wek