38. rocnik sutaze ZENIT v elektronike

balu balu na k-net.fr
Sobota Duben 2 10:15:01 CEST 2022

On 02/04/2022 00:19, Jan Waclawek wrote:
> Trapne. Pritom spravna odpoved na obe otazky je, ze je to nejaky exoticky
> neuzitocny geret v CERNe.

Takato odpoved sa tam sice neobjavila, ale asi by sme ju akceptovali :-)

> Ale mna skor zaujima, ako dopadla komplexna uloha. Podla fotiek bolo len
> jedno fungujuce riesenie, a to je podla poctu tlacitok to, ku ktoremu si
> ukazal aj schemu, a namojveru nerozumiem, ako to malo fungovat. To akoze
> si manualne (a blahozelam autorovi k pouzitiu RS) povolim vstup na o nieco
> viac ako 1s, pricom z generatora mam 1s pulz pocas ktoreho je citanie
> povolene cez EN vstup prveho citaca, a potom sa manualne tretim tlacitkom
> nuluje? Hm. Tolko o Tvojej teorii, ze sa pouzije generator postupnosti
> impulzov. Kolko za to dostal bodov? Skoda, ze nemas video.

Priemerny pocet bodov tam bol 40%. Tlacitka boli v B, kde robili
pocitadlo impulzov. Citac frekvencie bol v kategorii A, tam tlacitka
neboli.

> [...]
> na to, co tam bolo dolezite. Asi by stacilo to binarne zobrazenie na LED,
> alebo zobrazovac aj s dekodermi mat aj tu ako hotovu "suciastku"...? Ja by
> som sa prihovaral za to, aby tato uloha v nejakej revidovanej verzii
> zazila navrat.

> Moje tradicne vyhrady - ak je treba zakazat internet, tak je zle postavena
> uloha; mcu je validna suciastka a treba pracovat na tom aby sa dala
> "ferovo" pouzit; a ze nespajkovacie pole sa spravne pouziva tak ze sa hned
> na zaciatku hodi do odpadkoveho kosa - trvaju.

Su na to tri hodiny. Na tri hodiny je tazke vymyslet problem, ktoreho
riesenie sa neda priamo vygooglit. Myslim, ze to fungovalo dobre.
Uvedomili si, ze musia byt schopni rozmyslat samostatne a pouzivat svoje
vedomosti na vyriesenie problemu.

Bodovanie nenutilo, ale umoznilo stanovit si priority. Kazdy blok mal
prideleny pocet bodov a ak si ich chcel ziskat, tak si sa na zaciatku
venoval tomu, co bolo najlahsie, postavil a pokracoval so zlozitejsim az
kym nevyprsal cas. Stanovit si priority je tiez dolezita vec, ktoru sa
treba naucit. Odovzdat rozbabrane vsetko, ale nic funkcne ani
zdokumentovane by v tomto pripade nebolo ucelne.

Mozno nie je vsetkym casom koniec, mozeme skusit revidovanu ulohu.
Pomozes nam s formulaciou problemu.

> Ja viem, ze je nedostatok cipov a ze vyrobcovia cipov maju problem aj so
> vstupnymi surovinami; ale takuto prudku zmenu orientacie vyroby som
> necakal:
> https://photos.google.com/share/AF1QipM_DHhHh5W6ro4ZmpKGFhsAuaS_kLxbV3ECuIHW8fsSEitDlyfqOv2fK8aiIVEZCw/photo/AF1QipMHs6YBCNs6Yeumfj6dUOTt2aBbNHyrF5Cr2oJI?key=djZzUUlDTXh3RVVQdmJwbVJaLVdBZkIyd18yQ3JB

Vidis, ini vyrobcovia, ktori nevedeli diverzifikovat teraz utieraju
hubu. Zufalo skupuju fabriky inych, ktori uz vyrabaju perniky. Mas to
aktualizovane v Tvojej mape?

> PS. Ano ja viem, nepomohol som, nemam moralne pravo kritizovat. A ano,
> klobuk je dolu.

My sme radi ked frfles. Je to velmi konstruktivne frflanie, vzdy najdes
nejake nezrovnalosti a aj vdaka Tebe su zadania formalne najspravnejsie
a najjednoznacnejsie ako ich vieme urobit.

Preberieme to znova na zasadani Patronskeho elektronickeho komitetu,
pocas podujatia padlo niekolko zaujimavych a prevratnych navrhov, ktore
treba zdokumentovat v karentovanom zurnale kategorie C (Patronske
elektronicke analy).