Re: [OT] Tepelné čerpadlo (LNG energeticka bilance)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Duben 1 17:52:58 CEST 2022

Už jsem tady tento názor četl víckrát. Ale myslím, že tak úplně pravdivý
není.
Pokud do baráku při topení ženu třeba 10kW tepla, a ten přívod na 12
hodin vypnu, tak to podle mě prostě musí být znát na teplotě uvnitř.
Zas tak šílenou tepelnou kapacitu ten barák nemá. Navíc u moderních domů
s tenkými stěnami, kde jsou nízké ztráty dány hlavně zateplením, je toho
materiálu pro akumulaci tepla spíš míň.

Praktická zkušenost:
Mám lehce zateplený barák, 200m2 obytné a další cca 140m2 temperované
plochy. Píšu "lehce zateplený" protože jsem to dělal před 20 lety, a
tehdy nebylo zvykem dělat půlmetrová zateplení.
V nejchladnějších dnech natočím cca 7m3 plynu za den. A to je topení
vypnuté na noc (cca 6 hodin) a přes poledne (cca 5 hodin).
Pokud ho za podobných podmínek nechám běžet trvale, dostanu se na
spotřebu kolem 10m3.
Taky se mi ten rozdíl zdá až moc velký. Ale prostě tak to je. Plynoměr
snad nekecá.

PL