RE: [OT] Tepelné čerpadlo (LNG energeticka bilance)

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Duben 1 16:15:25 CEST 2022

V nějaké diskuzi to tady proběhlo, ale zkusím shrnout svoje zkušenosti
(topím tím v práci). Dělá to docela kravál (především proud vzduchu a přes
zeď je venkovní jednotka). Pod stolem je klidně o 4-5° méně, distribuce
teplého vzduchu je dost špatná. Někam vždycky musí foukat ten teplý vzduch,
což taky vadí, navíc v tom místě je citelně tepleji než ve zbytku místnosti.
Předpokládám, že ten proud vzduchu pocitově "vytopí" místnost rychleji.
Každopádně doporučuju pořídit klimu, která má ovladač s časováním, aby se
dalo naprogramovat, kdy se má zapnout nebo kdy má jet na kolik stupňů. Ne
každá klima to má. Nebo vzít model s wifi a ovládat na dálku tímto způsobem.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudeček
Sent: Friday, April 1, 2022 4:05 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: [OT] Tepelné čerpadlo (LNG energeticka bilance)

Dobrý den všem,
navážu na odbočku tématu LNG.

Léta topím přímotopama (a před tím, za Husáka, jsme měli kamna v kuchyni a v
1 pokoji ze 3). Až na cenu je to super praktické. Žádný trubky, radiátory
mají kolečka a dá se s nimi popojet. Při použití čínského regulátoru se SSR
úpravou stabilní teplota a ticho. No a teď mi zvedli zálohy z 3500 na 5500.
Není to likvidační, ale moc hezká částka to není...

Zateplit byt ve 100 let starém bytovém domě je z mnoha důvodů nereálné, co
šlo, bylo už dávno realizováno.
Rozkopat byt a dát vodní rozvody, ... no to se mi fakt nechce.
Takže zbývá tepelné čerpadlo bez vody, tedy typu klimatizace. A o něm nebyla
v té diskusi ani zmínka.

Někdy okolo vánoc jsem koukal, že vnější jednotka 6 kW stála od asi 20kKč a
vnitřní 2 kW asi 6kKč, 3 by mi stačily.

1. Nějaké zkušenosti, poznámky, dojmy?
2. Co všechno je k tomu dál potřeba?
3. Jaké lze očekávat komplikace?
4. Co když by vnější jednotka byla o 3 patra výš?

Díky,
PH