[OT] Tepelné čerpadlo (LNG energeticka bilance)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Duben 1 16:04:45 CEST 2022

Dobrý den všem,
navážu na odbočku tématu LNG.

Léta topím přímotopama (a před tím, za Husáka, jsme měli kamna v kuchyni
a v 1 pokoji ze 3). Až na cenu je to super praktické. Žádný trubky,
radiátory mají kolečka a dá se s nimi popojet. Při použití čínského
regulátoru se SSR úpravou stabilní teplota a ticho. No a teď mi zvedli
zálohy z 3500 na 5500. Není to likvidační, ale moc hezká částka to není...

Zateplit byt ve 100 let starém bytovém domě je z mnoha důvodů nereálné,
co šlo, bylo už dávno realizováno.
Rozkopat byt a dát vodní rozvody, ... no to se mi fakt nechce.
Takže zbývá tepelné čerpadlo bez vody, tedy typu klimatizace. A o něm
nebyla v té diskusi ani zmínka.

Někdy okolo vánoc jsem koukal, že vnější jednotka 6 kW stála od asi
20kKč a vnitřní 2 kW asi 6kKč, 3 by mi stačily.

1. Nějaké zkušenosti, poznámky, dojmy?
2. Co všechno je k tomu dál potřeba?
3. Jaké lze očekávat komplikace?
4. Co když by vnější jednotka byla o 3 patra výš?

Díky,
PH