OT: vadne sektory na adroid telefonu

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Září 30 18:26:19 CEST 2021

Myslím, že "některé fotky po nafocení už nejdou otevřít" důvod k reklamaci a
je jedno co je příčinou.

Samozřejmě není od věci vyzkoušet i nějaké jiné související problémy, třeba
video, nebo jestli je podezření na vadné sektory, tak tam nahrát třeba
velikej RAR s nastavením "solid archiv", nejlíp přes celý volný místo a pak
ho zkusit otevřít.

Je ale klidně možné, že v servisu řeknou "jo to je jeden z těch co měly
chybu ve FW, co způsobuje rozbitý fotky, ... a přehrání FW pomůže:-)

PH

---------- Původní e-mail ----------
Od: Miloš Šula <sula na rps.cz>
"mám nový telefon s androidem a stává se mi, že některé fotky po nafocení
už nejdou otevřít. Domnívám se, že to může být vadnou interní pamětí.
Lze ji nějak otestovat ( fsck ? ) na vadné sektory z důvodu případné
reklamace ? Případně aspoň načíst nějaký log ve kterém se zaznamenávají
chybné zápisy do paměti ( dmesg ) ? Myslím že bez tohoto základního
nástroje se to zákazníkům reklamuje docela blbě...Už vidím to řešení ...
udělají HW reset, nahrají update firmware a než se to zase trefí to
vadného sektoru, tak to nějakou dobu půjde :(

"