Prokrastinacia na nedelu :)

Pondělí Září 27 16:07:42 CEST 2021

Jsem se kouk na ten přístroj, co je to zač... vstupní odpor větší než 1
TERRA ohm je ohromující. Zvyklý na ruční multimetry, co mají nějakých 10
Mohm... ale i ty dokážou změřit napětí i tam, kde není. Pamatuju se, jak
jsme kdysi dávno řešili bráchovu škodu 105, proč mu tam nebliká blinkr. Při
měření digitálním měřákem (bez žárovky) tam normálně napětí bylo. Se
žárovkou to neblikalo. Pak jsme otočili nějakým šroubem, tím se odrbala rez
pod ním a najednou to blikalo :-) Klasický ručičkový voltmetr by vlastně na
diagnostiku té závady byl lepší, protože nemá tak velký vstupní odpor.

P.K.