OT: PC

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Září 26 20:19:46 CEST 2021

Máte naprosto pravdu. Jenže běží tam zcela atypický program. Lze se k
němu připojit na dvou neobvyklých portech. Na jednom se připojují PLC,
které se musí ohlásit poměrně složitým heslem, jinak spojení zařízne. Na
druhém se připojuje javascript, který běží na běžném hostingu a v něm je
ukryta IP adresa serveru. Komunikace je cca 1x za 10 vteřin. Nad tím
běží Mikrotik, který nedovolí z jedné IP adresy více jak 10 pokusů za
minutu. Zatím (cca 5 let) jsem na logu Mikrotiku nezaznamenal
významnější pokus o útok, pouze skenování portů a když nebyla obvyklá
odezva, přestalo to.

Určitě existuje profesionálnější řešení, ale taky za jinou cenu.

Snad jsem trošku vysvětlil, proč jsem zvolil toto řešení (i když
uznávám, že asi ne úplně profesionální)

Martin Záruba