delší kabel k sériovce

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Září 23 21:27:47 CEST 2021

Ahoj vespolek,

mám před sebou takový zapeklitý problém. Potřebuji tahat data z kotle a
posílat si je do PC. Moje představa je, že si vezmu modul ESP-01, ten
bude data číst a odesílat po wifině. Jenom řeším, jak to poskládat.
kotel jako takový je plechová bedna s relátkama a čerpadlama. řídící
jednotka je vpravo dole. Zatímco wifi AP je v místnosti která je směrem
vlevo nahoru. Kotel je integrovaný s bojlerem, takže je to vlastně bedna
velikosti ledničky 180 cm na vejšku.
Sétiový port v kotli normálně připojuji takovýmto oddělovačem:
http://rago600.sourceforge.net/generic_com.gif
S tím, že na pravé straně se ideálně připojí buď max232, nebo nějaký
USB-serial. Na krátkou vzdálenost celkem bez problémů.
Komunikace je 19200 BPS.

Ale co na tu ne-krátkou vzdálenost? Asi bych se měl pokusit tomu nějak
zvětšit odolnost proti rušení. Dovedu si představit, že tam dám dva
max232, to se mi ale zdá divné. Nebo přidat na začátek a na konec nějaké
bus transceivery? třeba 74HC245?
Dám nějaký stíněný kabel a bude to. Povedu to v 5V logice a přizpůsobení
udělám až na straně blízko ESP.

Nebo mě někdo nějakou lepší, ale hlavně jednoduchou metodu?

Díky