Halogenka zavada - zevnitr pokovena

Středa Září 22 09:48:04 CEST 2021

Přátelé,

měl jsem v autě halogenové žárovky Tungsram H1 Megalight Ultra, měly by to
být trochu lepší žárovky, ale najezdil jsem s nima tak 6000 km (a rozhodně
celou dobu nesvítily, mám LED denní svícení), teď jsem je vyndal a jsou
zevnitř částečně pokovené = moc už nesvítily. Přepálené nejsou, vlákno
vypadá jak nové.

Je to normální u halogenek?

Doplním, že mám přes ně zapojené ty LED světla pro denní svícení, tzn.
vlákno žárovky se používá jako GND, ale že by tohle byla příčina toho
pokovení? Bude na nich nějaký nepatrný výkon, za studena může mít vlákno
pár desetin ohmu. Proud asi 400mA (pro LED světlo 5W).

Proč je to takhle zapojené - v jednoduchosti je síla, když se rozsvítí
potkávačky, LED automaticky zhasnou, protože mají na obou pólech 12V. Není
to úplně podle předpisů, ale STK to prošlo, tak jsem to neřešil. Správně má
LED denní osvětlení zhasnout při rozsvícení obrysovek, no mně to zhasne až
při rozsvícení potkávaček.

Pavel Kadečka.