Re: [Mech] Lepení malých plastových částí

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pondělí Září 13 13:08:45 CEST 2021

Co se týče spojek tak to jsou pouze vodící spojky, které mají za úkol
pomoci snáze koleje spojit tj. navést na spojení těch kovových částí a
člověk to spojí i bez brýlí. Myšlenka dobrá, ale použitý materiál nic
moc. Tedy když se s tím zachází opatrně tak to vydrží, ale... Co jsem
koukal, tak místo řady GEOLINE se nyní vyrábí řada ROCOLINE (asi aby
měl uživatel nutkání každých X let obnovovat za nemalá peníze kolejivo
a samozřejmě, že jsou dražší než ty původní) a ta je pro změnu trochu
pružná takže se dá předpokládat, že za pár let bude lepit sama sebe
jak se bude postupně rozkládat. Staré koleje ještě z NDR mám také, ale
ty jsou tak rezaté (i když to není vidět), že po nich nic nejezdí
navíc jsou plechové (nejsou to profily). Zkusím to nejdříve slepit
vteřiňákem Loctite co tu mám a uvidím. Typ plastu se mi nepodařilo
zjistit a nemám ani kousek navíc na kterém bych mohl vyzkoušet
rozpuštění v acetonu. Ale třeba na to přijde když to s Loctite nebude
držet.

Děkuji za rady, něco z toho vyzkouším, ale kupovat novou řadu odmítám
i když mám jenom ovál a dvě výhybky (DCC ne zrovna levné). Budu to
nějak udržovat co to půjde.

MG

po 13. 9. 2021 v 11:03 odesílatel Aleš Procháska