Re: OT Netopýři

Sobota Září 11 15:28:09 CEST 2021

Mysím že ten sonar používal celou dobu, jinak by narážel do zdí. Odraz
od skla je pro něj asi problém, protože pokud není kolmo ke sklu, ten
odraz jde jinam a to sklo opravdu nevidí. Pak ale nevidí velký rozdíl
mezi sklem a dírou ven. Občas tam asi nějaký odraz zaregistuje a navíc
od větší plochy, na to asi taky není zvyklý. Co jsem postřehnul z filmů
o ponorkách, mají nějakou databázi odrazů (nebo zachycených hluků) a to,
co zachytí, se snaží porovnáváním někam zařadit.
Netopýrovi nejspíš chybí zkušenost s uzavřenou místností, kde jsou
mnohočetné odrazy a ozývá se mu to ze všech stran.

Ostatně ohledně prostorové akustiky - DSP v naší hlavě dokáže ze zvuku v
místnosti ve vzdálenosti větší, než je poloměr dozvuku, odseparovat
odrazy a vytáhnout ten první, přímý signál. Funguje to dobře i u stereo
záznamu poslouchaného na sluchátka. Ale mono záznam poslouchaný přes
reprák umístěný v místnosti, často dál než je poloměr dozvuku, je z
hlediska srozumitelnosti průšvih. Míchají se tam odrazy z obou místností
a navíc bez prostorové lokalizace.

Anděl