chipy nejsou

Pátek Září 10 11:16:57 CEST 2021

Pořád se nemohu zbavit dojmu, že celou "ekologickou revoluci" (nejen) u
nás vedou buď lobbisti, nebo lidi, co tomu vůbec nerozumí. Pokud vím,
Němci po zavření jaderných elektráren ve velkém pálí uhlí s tím že
nastavěli u moře větrníky, z kterých energii nemají kde akumulovat,
takže to uhlí takhle budou pálit ještě hodně dlouho. Za téhle situace
budou honit lidi, aby vyměnili benzínová auta za elektriku. Mě to teda
hlava nebere. Třeba počítají s jakousi akumulací energie v baterkách
těch aut, že se budou nabíjet při přebytku energie. To mi přijde ale
dost nepraktické.

Angličani dokonce chtějí z topení na plyn přejít na vodík, který budou
nejspíš dělat ze zemního plynu a uhlík (nepochopil jsem jestli jen
uhlík, nebo CO2) chtějí ukládat pod zem. Nejspíš to bude hodně
technologicky náročné a drahé. Při tom přechod z plynu (elektriky) na
tepelná čerpadla by měl nesrovnatelně větší přínos - pokles spotřeby
energie na 1/3 (vzduch-voda) až na 1/5 (voda-voda, zem-voda). A je to
technologie už spoustu let odzkoušená.

Ohledně aut - v tom se s přítelkyní rozcházíme. Viděl bych to pro
masivní návrat nákladní dopravy na koleje. Její syn v nákladní dopravě
dělal a tak mi tvrdí, že každý chce všechno hned a že jedno auto veze
náklad třeba pro pět firem a to že by na dráze nešlo. No nevím ... ale
doufám, že zdravý rozum stejně nakonec zvítězí.

Anděl