Fazovy posun PWM signalu

Neděle Říjen 31 23:33:33 CET 2021

Jo, třeba já o solárech uvažuju. Doma mám sice spotřebu energie
minimální, ale stejně mě to láká. Mám střechu optimálně na jih, před
barákem je jen pole. Uvažuju 2-3 KWp s 3f měničem a cpát to do sítě. Ale
před tím musím zjistit, jak to ČEZ opravdu počítá. Jestli skutečně
platí, že energii dodanou v létě si mohu (třeba i s nějakou ztrátou)
vybrat v zimě pro TČ. Takže koupit měnič, pár panelů a dál nic neřešit.
Moje TČ je bez frekvenčního měniče, takže zapíná/vypíná a neuvažuju, že
by to šlo jinak, než přes síť.

U přítelkyně to máme jinak. Plochá střecha, nebo jižní stěna nad oknama.
Zatím vítězí ta jižní stěna, panely dají nejvíc energie v zimě. Má TČ s
frekvenčním měničem, takže za vstupním usměrňovačem mohu paralelně
připojit další zdroj (550V DC) a nemusím řešit přetoky do sítě. Vždycky
když od podzimu do jara svítí, energie se dá pro vytápění využít (TČ
běží neustále). Pokud by bylo energie ze solárů nadbytek, stačí o 1-2
st. zvednout nastavení teploty a přes den naakumulovat teplo v baráku.
Takže tam bych řešil trochu netypický MPPT s výstupem 550V, výkon cca
1,5 KW.

Anděl