Fazovy posun PWM signalu

Josef Šíp sip na raab.cz
Neděle Říjen 31 21:32:06 CET 2021

Jedna se o uvazovany upgrade MPPT solárního regulatoru.
Aktualne mam funkcni MPPT (StepDown), kde  je PWM  38kHz/10bit rozliseni, 2 fazovy vystup
generovany CPU Z8F6421  (2 piny, 2 casovace, spustene s casovym odstupem 13us)
Tohle funguje spolehlive uz několik let.
Vstup je do 150V a vystup mam 24V 25A na kanal tzn max. 50A.

No a potreboval bych něco s vyssim vstupnim napetim, FETy pro vyssi napeti
mají vyssi Rdson, tzn mi vyslo ze tech „paralelnich“ vetvi bych potreboval vice.
A protože jsem ted delal v praci s ESP32 uvazoval jsem o zmene CPU, mohl bych jit
vyse s frekvenci, zmensit tlumivky a vymenit elyty za keramiku.

Jinak jak  psal p. Buchta pouzit STM32, mozna bude podobne reseni nejschudnejsi.
S STM32 jsem ale nikdy nic nedelal tak hledam zda neexistuje pro mne jednodussi varianta :-)

Duvody upgradu jsou planovane rozsireni FVE a vzhledem k uzke trubce vedouci na pudu
bych potreboval vyssi napeti stringu…
Snad jsem odpověděl na všechny otázky. Ceny vysokonapěťových MPPT jsou hodne vysoke,
tak uvazuju o stavbe…aspoň se clovek něco nauci.
Jinak predpokladam, ze zde bude asi hodne lidi uvazovat o domaci stavbe FVE pokud
velkoobchodni ceny el. neklesnou.

J.S.